MGames

بازی سازی یونیتی توسط MGames

MGames

بازی سازی یونیتی توسط MGames

MGames

ساخت بازی با یونیتی توسط گروه MGames و همچنین اراعه ی بازی های این گروه در این وبلاگ

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲ تیر ۹۵، ۲۳:۱۲ - amr
    عالی
نویسندگان

بخش 3 هوش مصنوعی یونیتی

خب در این قسمت قراره آموزش ببینید که چطور به هوش مصنوعی قبلی کدی رو اضافه کنیم که اگر هدف رو دید دنبال کنه

و چون این مبحث یه مقدار سنگین هست نسبت به قسمت قبلی برای همین بخش تیر زدن رو در این قسمت آموزش نمی دم

اینم کد جدید :

AI

توضیحات :

MaxSee یه متغییر از نوع اعشاری برای حداکثر فاصله دید

Saw یه متغییر از نوع bool که اگر هدف رو دیدیم این متغییر true میشه(بوسیله کد هایی که نوشته شده)

شرط ها رو هم که قبلا توضیح داده شده و فقط یه شرط برای دیدن اضافه شد ( || یعنی (یا)  و  && یعنی (و) )

Ray r بوسیله این کد یه Ray ساختیم و transform.position یعنی موقعیت فعلی رو برای شروعش دادیم و جهتش رو رو به جلو گزاشتیم (transform.forward)

-زیاد وارد بحث RaycastHit , Ray نمیشم چون خیلی چیز رو باید توضیح بدم در اون صورت و مقاله در موردش توی همین وبلاگ وجود داره میتونید استفاده کنید.

Physics.Raycast با این کد که سه ورودی میگیره ( در حالت عادی ) اولیش اشعه Ray هست و دومیش همون RaycastHit هست و سومیش هم حداکثر فاصله و بعدش اگر به جسمی برخورد کرده مقدار true رو بر میگردونه و اگر برخورد نکرد false رو بر میگردونه و ما نیز این مقدار رو که بر میگردونه رو داخل متغییر Saw میریزیم

در آموزش بعد یاد خواهیم گرفت :

با نزدیک شدن به هدف به آن تیر بزنیم

با دور شدن از هدف بایستیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی