MGames

بازی سازی یونیتی توسط MGames

MGames

بازی سازی یونیتی توسط MGames

MGames

ساخت بازی با یونیتی توسط گروه MGames و همچنین اراعه ی بازی های این گروه در این وبلاگ

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲ تیر ۹۵، ۲۳:۱۲ - amr
    عالی
نویسندگان

بخش 2 هوش مصنوعی یونیتی

خب در این بخش قراره یاد بگیرید که چطور به هوش مصنوعی قبلی یه سیستم اضافه کنیم

که اگر نزدیک هدف شد متوقف بشه و برعکس :

توضیحات :

همونطور که در کد بالا میبینید کد nav.SetDestination قبلا توی Start بود ولی الان در هر فریم موقییت هدف رو دنبال می کنه و اگر شما کد قبلی رو اجرا کرده باشید و این کد رو هم اجرا کنید متوجه فرقشون میشید

در کد قبل اگر هدف فرار میکرد ما دنبالش نمی رفتیم ولی در این کد و با این کار هدف دنبال میشه

متغییر های MinDistance , Speed اضافه شدن که اولی برای سرعت و دومی برای حداقل فاصله است.

Vector3.Distance

این تابع یا کد دو ورودی (آرگومان) داره که اولیش = مختصات خودمون و دومیش = مختصات هدف است و به ما فاصله بین این دو رو به صورت float میده

nav.speed

این تابع سرعت رو تنظیم میکنه و همونطور که میبیند ما شرط گزاشتیم که اگر فاصله به حداقل رسید سرعت 0 بشه و اگر فاصله تغییر کرد و حداقل نبود سرعت هم تغییر کنه و برابر Speed (متغییری که در بالا تعریف شده ) بشه

در آموزش بعد یاد خواهیم گرفت :

با دیدن هدف آن را دنبال کنیم

به هدف رسیدیم بهش شلیک کنیم 

منبع : gameover.blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی