بخش 1 هوش مصنوعی یونیتی
- چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۲۲ ب.ظ
برای اینکه گیم آبجکت بتونه مسیر یابی کنه و دنبال هدف بره نیاز به تعریف موانع داریم که این عمر در یونیتی بسیار ساده است
1-پنجره Navigation را به یونیتی اضافه کنید : برای اینکار به این مسیر بروید Windows > Navigation
2- همه موانع خود در محیط را انتخاب کرده و تیک Static آن را بزنید
3- به پنجره Navigation بروید و زمین خود را در Hierarchy انتخاب کرده و روی دکمه Bake بزنید
4- صبر کنید تا زمین شما آبی شود (در ادیتور)
5- هم اکنون گیم آبجکت میتواند به کمک اسکریپت C# زیر مسیریابی کند :

توضیح :
NavMeshAgent کامپوننتی هست که کار ما را برای هوش مصنوعی (مسیریابی) آسان کرده و با تعریف این کامپوننت میتوانیم خیلی از امکانات هوش مصنوعی را استفاده کنیم
nav در اینجا NavMeshAgent ما هست
Target در کد هدف ما هست که باید آن را درگ کنید (در یونیتی ادیتور)
nav.SetDestination
این کد اصل کار ما هست
بوسیله این کد شما میتوانید مقصد گیم آبجکت را انتخاب کنید
که ما مقصد را Target معرفی کرده ایم و دقت داشه باشید که
باید مقصد را به طور Vector3 معرفی کنید !
در آموزش بعد به شما یاد خواهیم داد
چگونه یک هدف متحرک را دنبال کنید
اگر هدف به شما نزدیک بود متوقف شوید
اگر هدف دور شد تعقیبش کنید
منبع : gameover.blog.ir